SKULEN
Skulen har plikt å gje elevar offentleg grunnskuleopplæring. Skulen skal sikra eit godt læringsmiljø som fremjar helse, trivsel og læring, gi elevar tilpassa opplæring og samarbeida med heimen, til det beste for barnet/eleven. Oppll §§ 1-1, 1-3, 2-1 og 11-1.
Kommunen og fylkeskommunen har plikt til å følgje opp elevar med fråvær. Det følgjer av opplæringslova § 10-6.
Oppfølgingsplikta gjeld ved alle type fråvær, og fra første dag ein elev er borte fra opplæringa. Oppfølginga av den enkelte elev må sjåast i samanheng med årsaka til fråværet og kor langvarig og hyppig det er. Hyppig eller langvarig fråver vil særleg kunne krevje individuelt tilpassa tiltak for at eleven sin rett og plikt til opplæring skal kunne ivaretakast.
Skulen har plikt til å undersøke årsaka til fråværet, og på bakgrunn av informasjonen dei har, vurdere kva slags oppfølging den enkelte elev treng for å få eleven tilbake. I mange tilfeller vil det kunne vere nødvendig å tilvise eleven til PP-tenesta. Eleven kan til dømes ha vore borte så lenge, at eleven treng tett oppfølging, ein-til-ein undervisning eller anna tilrettelegging gjennom individuelt tilrettelagt opplæring, for å få tilfredsstillande utbytte av opplæringa.
Fråvær i seg sjølv utløyser ingen rett til individuell tilrettelegging, men elevar som ikkje er til stades på skulen, kan ha slike individuelle rettigheiter, på lik linje med andre elevar. Kommunen kan ikkje bruke fråvær som grunngiving for ikkje å tilvise ein elev til PP-tenesta.” Hentet frå statsforvalteren.no
Skulen skal ha rutinar og system for å førebyggja og oppdaga komplekst bekymringsfullt skulefråvær på eit tidleg tidspunkt.
Skulen skal syta for at tiltak knytt til skulefråvær vert følgt opp med samarbeid med elev, føresette og andre involverte partar.
Arbeidet må gjennomførast med analyse, skriftleg dokumentasjon, tiltak, grunngjeving, informasjon og evaluering.
Skulen har plikt å melda frå dersom ein er vitne til at elevar ikkje har det bra og ta tidleg kontakt med aktuelle samarbeidspartar ved behov for rettleiing, utgreiing av eleven sitt behov i opplæringa eller dersom skulen vurderer at det er behov for tiltak i heimen eller behandling for eleven.