PP-tenesta skal hjelpa barn, elevar og vaksne med behov for særskilt tilrettelegging. Føremålet er at dei skal få eit inkluderande, likeverdig og tilpassa pedagogisk tilbod.
Eksempel på særskilte behov kan vera:
- Språk- og talevanskar
- Konsentrasjonsvanskar
- Sosiale- og emosjonelle vanskar
- Åtferdsvanskar
- Syn- og høyrevanskar
- Generelle lærevanskar eller fagvanskar
- Lese- og skrivevanskar
- Matematikkvanskar
- Nonverbale lærevanskar
- Skulefråvær
Rettleiarar
Utdanningsdirektoratet har utarbeida rettleiarar for saksgang ved uro for utvikling:
PP-tenesta har både system- og individretta arbeidsoppgåver. Det er viktig for oss at oppgåvene blir sett i samanheng. Tenesta sitt mandat er regulert i opplæringsloven § 5-6 og barnehageloven § 33.
Rådgjeving og hjelp i barnehage og skule
PP-tenesta hjelper barnehagar og skular med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legga opplæringa til rette for barn og elevar med særlege behov. Tenesta har faste kontaktpersonar og faste møtetider i kvar barnehage og skule.
Målet er å vera tett på barnehage og skule for at barn og unge skal få rask hjelp gjennom tidleg innsats. Alle har rett til å få tilpassa opplæring og bli inkludert. God tilrettelegging og tilpassing for eit barn med særlege behov, kan koma alle barn til nytte. Som føresett kan du vera med i møte, utan at det er sendt tilvising til PP-tenesta.
Godt samarbeid og systematisk, tidleg innsats gir ofte god og tilfredstillande hjelp.
Barnehage og skule kan be om rettleiing for å jobba med læringsmiljø i grupper eller klassar.
PP-tenesta gir opplæring på bestilling frå barnehage og skule og er med i nettverk og prosjekt.
Utarbeiding av sakunnig vurdering
Tenesta har ansvar for at det vert utarbeida sakkunnig vurdering der lova krev det.
Meir informasjon om kva PP-tenesta gjer
Om du er uroa for om barnet ditt har spesielle behov:
- Ta kontakt med helsestasjonen om barnet ikkje har starta i barnehagen
Helsesestasjonen hjelper deg med tilvising til PP-tenesta.
- Ta kontakt med barnehagen om barnet har starta i barnehagen
Barnehagen gjer undersøkingar, opprettar «Stafettlogg» for samarbeid og prøver ut tiltak. PPT har fast kontaktperson i barnehagen som er med i dette arbeidet saman med føresette og barnehagen. Helsesjukepleiar er også del av samarbeidet ved behov.
- Barnehagen tilviser til PPT
Om barnet fortsatt har vanskar, kan barnehagen og føresette senda skriftleg tilvising til PPT. Barnehagen informerer om PP-tenesta, saksgang, hjelper til med utfylling av tilvisingsskjema og sikrar at saka er godt opplyst gjennom «Pedagogisk rapport» og «Stafettlogg».
- PPT undersøker behov
PPT kallar foreldre inn til samtale, gjer observasjon i barnehagen, kartlegg og utgreier kva behov barnet har og gir rettleiing og råd om kva som kan vera til hjelp for barnet. Dersom PPT konkluderer med at barnet har behov for spesialpedagogiske tiltak, utarbeider PP-tenesta ei sakkunnig vurdering.
- Kommunen gjer vedtak
på grunnlag av den sakkunnige vurderinga frå PP-tenesta.
- Barnehagen gjennomfører
Barnehagen har ansvar for å gje spesialpedagogisk hjelp i tråd med vedtak.
Informasjon om spesialpedagogisk hjelp i barnehagen
Meir om saksgang ved uro
Dette gjer du dersom du er uroleg for om barnet eller ungdommen har spesielle behov:
- Ta kontakt med skulen
Skulen gjer kartleggingar, opprettar «Stafettlogg» for samarbeid og prøver ut tiltak. PPT har fast kontaktperson på skulen som er med i dette arbeidet saman med elev, føresette og skule. Helsesjukepleiar er også del av samarbeidet ved behov.
- Skulen tilviser til PPT
Om barnet eller ungdommen fortsatt har vanskar, kan skulen og føresette senda skriftleg tilvising til PPT. Skulen informerer om PP-tenesta, saksgang, hjelper til med utfylling av tilvisingsskjema og sikrar at saka er godt opplyst gjennom «Pedagogisk rapport» og «Stafettlogg». Frå 15 år må ein ungdom gje skriftleg samtykke før tilvising og til utarbeiding av sakkunnig vurdering.
- PPT undersøker behov
PPT kallar foreldre inn til inntakssamtale, gjer observasjon på skulen, kartlegg og utgreier kva behov barnet eller ungdommen har og gir rettleiing og råd om kva som kan vera til hjelp. Dersom PPT konkluderer med at barnet eller ungdommen har behov for spesialpedagogiske tiltak, utarbeider PP-tenesta ei sakkunnig vurdering.
- Rektor gjer vedtak
Rektor gjer vedtak på grunnlag av den sakkunnige vurderinga frå PP-tenesta.
- Skulen gjennomfører
Skulen har ansvar for å gjennomføra opplæring i tråd med vedtak
Meir om saksgang ved uro
Meir om tema spesialundervisning på skulen
Meir om tema spesialundervisning for vaksne
PP-tenesta samarbeider med barnehagar, skular og andre kommunale tenester som helsesjukepleiar, lege, fysioterapeut, barnevern med fleire. Andre viktige samarbeidspartar er BUP, audiopedagog, Habiliteringstenesta, Statped, Hjelpemiddelsentralen med fleire.
Det er du som forelder eller føresett som gir skriftleg samtykke til tverrfagleg samarbeid.
Nyttige lenker
- Telefon
53 65 57 10
- Besøksadresse
Rådhusplassen 1, 5580 Ølen
- Postadresse
PPT Etne og Vindafjord, Rådhusplassen 1, 5580 Ølen