Slik søker du

1: Sjekk om du må sende søknad

Sjekk først om du må søke, om du kan søke sjølv eller om fagfolk må søke for deg

Tiltak - Vindafjord kommune

2. Sjekk planar og bestemmelsar for din eigedom

Før du byggjer, riv eller endrar må du sjekka kva planar og føresegner som gjeld for eigedommen din. Planar og føresegner er avgjerande for kva du kan gjera av endringar og kva du kan bruka bygget på eigedommen din til.

Planar og reglar for din eigedom finn du i kommunekart  

3. Søknad

Eitt- stegssøknad – for større byggjetiltak

Dei fleste større eller meir kompliserte byggjetiltak krev ein såkalla eitt- stegssøknad.

Desse tiltaka er søknadspliktige med krav om ansvarlege føretak, etter plan- og bygningslova § 20-3. Det betyr at det normalt skal vere profesjonelle aktørar (entreprenør, arkitekt, byggmeister) som erklærer ansvar for arbeidet.

Sjølvbyggjar – når du ønskjer å gjere jobben sjølv

Er du eigar av ein einebustad eller fritidsbustad, kan du i enkelte tilfelle søkje om å vere sjølvbyggjar. Det betyr at du tek på deg ansvaret sjølv – i staden for å bruke ansvarlege føretak.

For å få godkjenning som sjølvbyggjar, må du:

  • Eige eigedomen
  • Byggje til eige bruk (ikkje for sal eller utleige)
  • Ha tilstrekkeleg kunnskap, eller få god rettleiing frå fagpersonar
  • Sende ein søknad til kommunen om å få vere sjølvbyggjar

Kommunen vil vurdere om du er skikka til å ta ansvaret. Du får då same ansvar som eit profesjonelt føretak, og må følgje dei same reglane og krav til dokumentasjon og kvalitet.

Å vere sjølvbyggjar kan vere eit godt alternativ dersom du har praktisk erfaring eller får hjelp av nokon med byggjefagleg bakgrunn.

Søknad om personleg ansvarsrett som sjølvbyggjar

Søknad utan ansvarleg føretak – når du kan gjere det sjølv

For mindre tiltak kan du som huseigar (kalla tiltakshavar) sende inn søknad og stå ansvarleg sjølv. Dette gjeld:

  • Eitt enkelt tilbygg på inntil 50 m²
  • Eitt frittståande bygg som garasje, bod eller liknande på inntil 70 m²

Dette går etter reglane i plan- og bygningslova § 20-4. Du må likevel sende inn søknad og få godkjenning frå kommunen før du startar. Bygget må òg følgje reglane i arealplan og teknisk forskrift (TEK17) 

Søknad om tiltak utan ansvarsrett

4. Samla alt du må ha i byggjesøknaden

Beskrivelse av kva du søkjer om.

Ei kort beskriving som gjer det enkelt for behandlar å setja seg inn i kvar du søkjer om. Du må også grunngi eventuelle dispensasjonar.

Teikningar og kart

  • Et situasjonskart er ei kartutsnitt av eigedomen. Når du søker om eit tiltak, treng du eit kart for å teikna inn kva du skal bygga.
  • Målsatt plan, snitt og fasadeteikningar.
  • Teikningar som visar sist godkjent situasjon. Detta kan du bestilla i saksinnsyn

Bestill situasjonskart hos kommunen postmottak@vindafjord.kommune.no.

Meir om situasjonskart og teikningar

Dokumentasjon på tilstrekkeleg sikkerheit mot naturfarar

Det er krav om at det berre kan byggjast der det er tilstrekkeleg tryggleik mot naturpåkjenningar. Slike naturpåkjenningar kan vera kvikkleireskred, flaum, stormflod eller skred i bratt terreng.Dokumentasjon på sikker byggjegrunn skal sendast inn i alle byggjesaker, med mindre naturfare er nyleg avklart i plan. 

Sikkerheit mot naturpåkjenningar TEK17

Last ned skjema for vurdering av sikkerheit mot naturfare

Eventuelle dispensasjonar

Viss tiltaket er i strid med lov, plan eller forskrift, må du søkja om dispensasjon. Du kan ikkje søkja om dispensasjon frå saksbehandlingsreglar. 

Meir om dispensasjon

Skjema til dispensasjon

Sefrak

Kva er SEFRAK?

SEFRAK er eit landsdekkande register over eldre bygningar og kulturminne, som blei starta opp i 1970-åra. Målet er å dokumentere og ta vare på bygningar frå tida etter reformasjonen i 1537 og fram til rundt år 1900.

I Rogaland er det hovudsakleg bygningar som er registrerte. Mange av desse er ikkje verna, men registreringa gjev viktig informasjon om lokalhistorie, arkitektur og bygningar som har verdi for nærmiljøet.

Kvifor SEFRAK?

Fordi mange gamle bygningar blir rivne eller endra, og verdifull kunnskap om historia vår då går tapt. SEFRAK skal hjelpe både i bygningsvern, lokal planlegging og forsking.

Klassifisering:

Bygningane blir vurderte og delte inn i tre klassar:

A – Høg verneverdi, kan bli freda

B – Verneverdige, bør regulerast særskilt

C – Ingen spesielle krav utover vanleg regelverk

SEFRAK handlar altså ikkje berre om vern, men om å kjenne historia bak bygningane og bruke den kunnskapen når me planlegg for framtida.

Avkøyring eller bygga langs offentleg veg

Dersom du skal opprette, utvide eller endre bruken av ein avkøyring frå offentleg veg i samband med ei byggjesak, må du sende inn ein godkjent avkøyring saman med byggjesøknaden. Dette gjeld til dømes ved større bruksendringar, oppføring av nybygg eller når det skal etablerast fleire bueiningar. 

Statens vegvesen: Send søknad om avkøyring her.

Rogaland fylkeskommune: Søknad om avkjørsel - Rogaland fylkeskommune

Vindafjord kommune: Avkøyring til kommunal veg - Vindafjord kommune

Røyrleggarmelding og utsleppsløyve

Godkjent røyrleggarmelding eller utsleppsløyve skal sendast inn saman med byggesøknaden. 

Meir om røyrleggarmelding 

Meir om utsleppsløyve (privat vatn og avløp)

Eventuell annan dokumentasjon

Noen reguleringsplanar stiller krav til ekstra dokumentasjon.

5. Varsle naboene og gjenbuerar

Når du har samla alle dokumenta du treng i byggjesøknaden din, må du varsla naboar og gjenbuarar. Du treng ikkje varsla om du skal gjera mindre arbeider som ikkje påverkar dei. Etter at varsla er sende, skal naboane få minst 14 dagar til å uttala seg om tiltaket. Naboane skal senda utsegnene sine (merknader) til deg. 

Når du har samla alle dokument du treng i byggesøknaden din, må du varsla naboar. Bestill naboliste på postmottak@vindafjord.kommune.no.

6. Send ut nabovarsel ut frå mottatt naboliste

Du kan gjera dette manuelt eller digitalt

. Send inn søknad

Fyll ut alle felt i søknadsskjemaet. Sørg for at du legg ved alle dokument og vedlegg som kan vera relevant for byggesøknaden din.

Digitale tenester for byggesøknad (privat person)

Dersom du ikkje ønsker å senda søknaden digitalt, send søknadsskjema til postmottak@vindafjord.kommune.no 

Vedlegg

  • Teikningar som er fagmessig utført
  • Situasjonskart
  • Gjennomføringsplan 
  • Du treng ikkje legga ved:
    • Samsvarserklæringar og kontrollerklæringar 
    • Avfallsplan

​Kva kostar det?

Sjå Vindafjord kommune si gebyrliste.

Kva tid får eg svar på søknaden?

Behandlingstid på byggesaker utan dispensasjon er vanlegvis 3 veker. For byggesaker med dispensasjon er behandlingstida 12 veker. Uttalefrist på 4 veker kjem i tillegg.​

Kontaktinformasjon

Areal og forvaltning
E-post

Besøksadresse
Østbøvegen 2, 5585 Sandeid

Postadresse
Rådhusplassen 1, 5580 Ølen

Profilbilde av Jonny Hetleflåt
Jonny Hetleflåt
Rådgjevar
Areal og forvaltning
Vindafjord kommune
E-post
Telefon 90 61 32 90
Mobil 90 22 93 71
Profilbilde av Aage Vee
Aage Vee
Rådgiver
Areal og forvaltning
Vindafjord kommune
E-post
Telefon 90 58 73 57
Mobil 90 58 73 57
Kamilla Ness Mannes
Rådgiver
Areal og forvaltning
Vindafjord kommune
E-post
Telefon 47 78 05 16
Mobil 4747780516
Profilbilde av Thomas Vestbø
Thomas Vestbø
Einingsleiar
Areal og forvaltning
Vindafjord kommune
E-post
Telefon 97 54 01 80
Mobil 4797540180